Naar bed

22 september 2022 - Macmerry, Verenigd Koninkrijk

Zo, een enerverend dagje is dit wel!
Martin komt me oppikken van het vliegveld als ik netjes op tijd ben geland (geen problemen met de douane dit keer!) en we rijden gelijk weg richting St.Abbs. George kan niet mee, die moet nog een nachtdienst draaien.
Onderweg stoppen we even om wat te eten en te drinken te halen bij een grote supermarkt en dan rijden we door. Martin heeft een mooie wandelroute bij St.Abbs, een vissersplaatsje bedacht met mooie dingen waar we langs lopen. Ik had online al wat gezien en daar komen we allemaal langs! Een oude pier, in het water, een mooie kleine vuurtoren met bijgebouwen en geweldige kliffen en uitzichten op St.Abbs.
Er zijn al weer heel wat foto’s gemaakt! ;)

Als we bijna rond zijn komen we langs een kerk, waar we toen we aankwamen een veld met pompoenen voor zagen lagen. De zon is ondertussen net onder en kleurt de lucht heel mooi, wat in combinatie met zo;n veld met gekleurde pompoenen toch wel een heel mooi plaatje is!
Martin vertelt mij rustig door te lopen naar het dorpje, dan haalt hij ondertussen de auto en kan ik nog wat rondkijken. Ik loop de straat af richting het haventje en vind daar het mooie beeldhouwwerk, van de vrouwen en kinderen van de omgekomen vissers tijdens de grote storm in Oktober 1881. Heel mooi, puur beeldhouwwerk. Klein van stuk, maar daarom niet minder prachtig.
We lopen nog even door het dorpje tijdens het vallen van de schemering en nemen dan de auto weer terug naar Macmerry toe, waar Martin en Isobel wonen. We kletsen nog een beetje na en dan ga ik lekker douchen en merk ik dat ik best wel moe ben. Nog even op bed dit typen en dan nu slapen!

Morgen pikken we rond 10u George op (die eerst nog tot 06:00u moet werken!) en dan rijden we richting Fort William, aan de voet van de Ben Nevis…..