Het eerste avontuur

22 september 2022 - Weeze, Duitsland

Nou, pffff, dat was het eerste dingetje al!

Simon heeft me naar Weeze gebracht, waar ik om 14.35u vlieg. We kunnen lekker dichtbij parkeren, dus lopen zo de hal binnen. Ik hoef niet via bagage, omdat ik alleen handbagage heb. Dat gaat lekker snel! Op naar de douane.
Camera spullen eerst. Jeetje, alles moet er uit! En dan riem af, schoenen uit, horloge af….
O, en mijn koffertje ook nog! Krijg ik mijn koffertje niet open. Weet toch echt zeker dat ik de goede code had van het losse hangslotje! En tja, de iPad zit er in, de vloeistoffen (netjes in het zakje)…. Stress, boze beambte. Ik kan het niet goed zien de code, denk toch ECHT de goede te hebben, maar mijn leesbril, in mijn jas, is al door de douane heen. Daar kan ik niet bij!!! Pfffff…
”Laat de anderen maar voorgaan!” Nee, dat mag niet…. Jeetje, nog meer stress, allemaal mensen die achter je staan te wachten….
Nou, dan koffertje eerst maar in het geheel door de douane en ikzelf ook. Nee, zitten spullen in koffertje die ze willen zien… Tuurlijk!
Maar, nu heb ik de leesbril binnen handbereik! Wat blijkt: slot heeft twee kanten en ik heb de code goed gezet aan de verkeerde kant. Jeetje, snel slot open gemaakt, iPad en vloeistoffen er uit en opnieuw door de scan. Geen problemen… Jeetje, wat een gedoe. Ik heb het helemaal warm!

Snel me weer een beetje fatsoenlijk aankleden en de spullen allemaal weer inpakken en dan naar boven, richting de gate. Man, ik zweet helemaal! Zweten… huh… verdorie!!! Ben mijn vest vergeten. Die heb ik momenteel echt niet nodig maar om ruimte te besparen deze aangetrokken…. Dusssssss, weer terug naar beneden om mijn vest op te gaan halen.
Hehe, compleet, nu even uitblazen en flesje drinken halen en even rustig gaan zitten!!! De reis zelf moet nog beginnen haha. Belooft wat ;)