Dagje Glasgow

21 september 2019 - Glasgow, Verenigd Koninkrijk

Nou, Ik ben in Glasgow, het is 3:24 en ik ben behoorlijk wakker.... zenuwen zijn behoorlijk aanwezig. Iedereen gelooft in me, dat ik het kan. Nu ik nog even. En aangezien ik toch wakker lig, kan ik ook wel even verslagje doen van gisteren.

Gisterochtend samen met John nog even wat laatste dingetjes gekocht. Wat fruit, noten, en repen voor onderweg. Net als wat zakjes porridge, voor ontbijt. Want dat is niet overal inbegrepen. O ja, en nog even een korte broek, want de berichten zijn toch wel érg goed voor de eerste 2 dagen.

Net als de hele dag gisteren; strakblauwe lucht, rond de 24°C. Niet echt Schots!

Waar ik de eerste keer in Glasgow eigenlijk meer lelijke oude gebouwen zag en veel 'rommel' (Edinburgh sprak me meer aan, van wat ik had gezien) heeft John me hele mooie en leuke dingen laten zien, niet ver van waar hij woont.

The Cloisters

We zijn begonnen richting de Cloisters van University of Glasgow, waarbij ik ook nog veel meer interessante plekken op het universiteitsterrein heb gezien. Hebben lunch gehad in een echte mooie pub, onderwijl rugby kijkend.

John neemt me me naar Ashton Lane, en oud gezellig straatje waar vroeger stallen zaten, de laatste stop vanuit de Highlands voordat de Highlanders hun vee in Glasgow op de veemarkt verkochten. Het is een heerlijk straatje met allerlei leuke restaurantjes. Overspannen met lampjes, is vast erg gezellig daar's avonds!

Vervolgens zijn we richting het Kelvingrove gelopen, waar ik ook graag eens binnen wilde kijken. Ik had wel eens wat foto's gezien, maar wat een fantastisch gebouw!! Heerlijk!

Kelvingrove Art Gallery and Museum

Het mooie is ook dat alle musea vrij toegankelijk zijn. Geweldig toch? Je kunt er gewoon binnenlopen en John vertelt ook dat hij als kind regelmatig er rondliep.

Vanuit het Kelvingrove zijn we naar het park gelopen en hebben lekker een ijsje gegeten in de zon, terwijl om ons heen mensen heerlijk lagen te zonnebaden; ik had meer aan warme chocolademelk gedacht voordat ik hier was.... ik vond het gezellig druk in het park en John vertelt dat het in het weekend afgeladen druk is, zwart van de mensen... nu leeft het park vooral met veel studenten maar ook spelende honden en gezinnen. Het weer is ook gewoon fantastisch.

Via een sjieke buurt zijn we richting de Clyde gelopen en uiteindelijk weer langs de oever van de Clyde rustig richting huis. Zoveel te zien onderweg.

Thuis is het lekker wat drinken en eten; square sausage on the menu.  Tassen inpakken, lekker douchen en na wat tv kijken naar bed gegaan.

Want straks moeten we aan de bak!! We nemen rond 8:15u de trein richting Mylngavie, waar we vóór 9u de grote bagage af kunnen geven, die dan naar ons hostel wordt gebracht. Ik wil nog graag een WHW paspoort lopen en onderweg stempels laten zetten. We zullen de anderen uit ons groepje ook in Mylngavie treffen.

O ja, en op weg naar de trein nog even snel ergens een kam of borstel scoren. Want na mijn haren even lekker gewassen te hebben en lekker tot puinkuif droog gewreven te hebben, kwam ik er achter dat ik dus geen borstel oid mee heb genomen... niet zo handig 😁 En John is behoorlijk kaal, dus die kan weinig hulp bieden....

Nou, duimen maar, het echte werk gaat nu beginnen! Én..... hoewel ik Glasgow mooi vind, verlang ik naar dat Schotland waar ik van houd.... de heuvels, het rauwe landschap. Over drie dagen zit ik er middenin, maar heb voor die tijd nog wat km's te gaan..

Ik probeer nog even wat te slapen ondertussen....

1. Lonneke:
    21 september 2019
    Succes Meid! Kijk uit naar jouw foto’s!
  2. Esther Boland:
    21 september 2019
    Weg met die zenuwen en ga gewoon maar lekker genieten! Heel veel plezier
  3. Gerdienke:
    21 september 2019
    Heel veel succes Ilse! Ik ga je volgen. Geniet van deze bijzondere tocht!
  4. Henkipanky:
    Leuk Ilse, enjoy!